2011. július 14., csütörtök

Babakocsi takarók

A múlt héten babalátogatáson voltunk.

Az újdonsült anyuka büszkén mutatta kisbabáját. A megvásárolt babakelengyét és az ajándékba kapott holmikat is megmutatta.




A sok szép babaholmi láttán, eszembe jutott, hogy van a padláson olyan terítő, amivel régen letakarták azt a kosarat, amelyben a "látót" vitték a kismamának. Az ennivalót otthon megfőzték, ezzel is segítve az anyukát, mert a gyerekágyas anyának pihennie kell.

Valamikor a baba születésétől számítva 6 hétig nem mehetett az anyuka társaságba. Valami babona folytán én még az utcára sem mehettem ki, a nagymamám nem engedte. Egy kicsit rossz néven vettem, de beletörődtem. A család segített. Legfőképp pelenkát mosni, vasalni és főznöm sem kellett. A bábasszony minden nap jött és fürdette a kislányomat, legalább egy hétig. A felügyelete alatt én is megtanultam bánni a kicsivel.

A fülbevalót a fülébe is itthon tette bele. Úgy mondtuk, hogy kifúrta a fülét. De nem ám belőtte, hanem fertőtlenített tűvel átszúrta a kis fülecskéjét és beletette a fülbevalót. Vérzett is, sírt is rendesen, én meg vele együtt, úgy sajnáltam. Sokat mostam, áztattam kamilla főzettel, míg be nem gyógyult a seb. Azt a görbe tűt, amivel kilyukasztották a kicsikém fülét, eltettem emlékbe!

A kórházba szülés után elvitték tőlem és csak 24 óra után láthattam újra a kisbabámat. Később is csak szoptatni hozták be hozzám. Nagyon rossz érzés volt mikor elvitték tőlem. Viszont teljes nyugalomban voltunk mi anyukák. Pihenhettünk.
Most az anyukák a kórházban mindent megtanulnak, és együtt vannak kisbabájukkal.
Vagy pedig otthon szülnek. Ez jó vagy rossz, nézőpont kérdése.

A padlásról lehoztam egy babakocsit is, amit sportkocsinak hívtunk.






Ilyenkor nyáron jó szolgálatot tett. A baba is jól érezte magát benne. Volt hozzá egy úgynevezett szíj is, amit a babára tettek, és a kocsihoz erősítették, hogy ki ne essen belőle a baba, akármerre is hajolt ki a kocsiból. Itt a képen látható, csak a Tibikének nagy egy kicsit. Vannak még ilyen szíjak a babára-babakocsira?
Légy szíves írd meg nekem!

Voltak babatakarók is. Egész kocsira és sportkocsira is használták.

Mutatok néhányat. Ezek a régifajta babakocsira valók. A mai kismama ilyet már nem is lát, mert a kocsi formájából adódóan a takarók formája is más.

Egyik fele kék a másik fele pedig rózsaszínű volt. A rózsaszínt a kislányoknak használták, a kéket, pedig a kisfiúknak.



















Ezek a kocsitakaró huzatok az 50-es évekből valók, amelyek még a mi babakocsinkat takarták.


















Ezek a babakocsi takaró huzatok pedig a 70-es évekből valók.
Az én gyerekeimnek ilyen kocsi takarójuk volt.


















Egy gyönyörű altatódalt hoztam Nektek. A mai fiatalok lehet, hogy Karádi Katalint nem ismerik. Igaz, hogy a filmjei 40-50-es években készültek, de a mai napig megállják a helyüket.


Tetszik