2011. május 27., péntek

Pókhálós Padlás

Mi jut eszedbe a poros, pókhálós Padlásról?


A nyikorgó lépcső, a cserép alól beszűrődő fénycsík, ahol a porszemek táncot járnak. A sok lim-lom, nem használt tárgyak. Régen elfelejtett játékok, megfakult újságok, képek. Minden darabhoz emlékek kötődnek.

Nem volt mindig ilyen poros ez a padlás. Ha egyedül szerettem volna lenni, vagy valami bánatom volt, mindíg a padláson találtam menedéket. Jól éreztem ott magam.

A padlás sok titkot rejt magába.

Feljöttem most is, keresgélek és egy láda mélyén rábukkantam a családi albumra. Nekem ez a " Varázskönyvem " és a képeit életre keltem. Az idő megviselte. Letöröltem róla a pókhálót és belelapoztam.



Látom a régmúlt időt, amikor még a világon sem voltam. Tovább lapozok. Ez a kislány én vagyok az 50 - es évek vége felé. A sok - sok fekete - fehér kép. Szívesen lapozgatom az albumot, emlékek elevenednek fel bennem. Meg van örökítve a múlt. Eszembe jutnak a régi emlékek. Na, erre a képre biztosan nem emlékszem.


Hosszú, verandás ház a családi házunk, hátul istállóval és nagy kerttel. Onnan vannak gyerekkori emlékeim. Ott van a Padlás is ahonnan az életem darabjait lehozom Neked.

Mert kell egy hely!

Itt vagyok.
Itt vagyok.
Itt vagyok

Csak az ördög tudja, hol vagyok.
Ho-ho, vadidegen hely, itt sohase voltunk még.
Én már érzem, ez jó lesz.

Vigyázz!

Ez egy ócska padlás, ez is csak olyan, mint a százezer másik,
Iszonyú piszok van és semmi sem látszik!

Jajj!

Ez a padlás jó padlás!

Ócska és elhagyatott!

Ez az égbolt mégis más!

Ványadt kis csillagok!

Soha ne ítélj a látszatból!

Ó, ó!

Ó, még ne adjuk fel, kell egy hely!

Ó, ó!

Ó, mégis keresni kell, kell egy hely,
Mert kell egy hely, mert kell egy hely,
Mert kell egy hely, hol minden szellem látható!
Mert kell egy hely, hol minden szólam hallható.

Mert kell egy hely, hol nem fáznak a csillagok,
Mert kell egy hely, hol emlékünk majd élni fog.
Mert kell egy hely, egy vonzás, melyhez tartozunk,
Mert kell egy hely, hol néha másról álmodunk.


Herceg: Te, aki nem tévedsz el a csillagok közötti titkos úton,
mért feledkeztél meg rólunk?
Gyere el értünk és vigyél el minket
te csodálatos Révész
úgy várunk rád!

Mind: Ég és föld között itt áll a padlás
hol Kelet és Nyugat összeér
a fény meg a sötét összefér,
várjuk, hogy földre szállj.

Ég és föld között itt áll a padlás
értsd meg amikor jelt adunk
lásd a kikötőt, itt vagyunk
várjuk, hogy ránk találj.

Herceg: Nekünk a Föld már szomorú és idegen
nekünk az élet befejezett szerelem?

Törpe: Olyan ember nincs, ki emlékezne ránk

Herceg: Valahol, máshol, messze van a mi helyünk
mert nincs a földön, akit szeretünk?

Törpe: mert elment rég, aki jó volt még hozzánk.

Kölyök: Az égbolt nyitva áll...

Herceg: De nem lehet, hogy hiába várunk

Mind: Jöjj! Jöjj! Jöjj! Jöjj!
Ég és föld között itt áll a padlás
hozzánk vezet a holdsugár
a titkos kikötő nyitva áll
várjuk, hogy ránk találj.

Herceg: Mert kell egy hely, hol minden szellem látható

Törpe: Mert kell egy hely, hol minden szólam hallható

Kölyök: Mert kell egy hely, hol nem fáznak a csillagok

Herceg: Mert kell egy hely, hol emlékünk majd felragyog.

A szép szöveget a zeneszöveg.hu - ról hoztam Neked. Fogadd szeretettel.
Nagyon szeretem.

Tetszik