2011. augusztus 25., csütörtök

Szilvásgombóc o,o,o,ó

Ki ne szeretné a magyar konyha hagyományőrző ételét.

Legelőször gyerekkoromban ettem szilvásgombócot, nagymamám készítette. Nagyon megszerettem. Anyukám többször is készített egy évben. Nem csak friss szilvát lehet bele tenni töltelékként, hanem szilvalekvárt vagy pedig szilva befőttet is. Engem is megtanított a fortéjaira, nem nagy ördöngősség.

Ilyenkor augusztus vége felé összejön a család és a bográcsgulyás mellett szilvásgombóc is készül nagy tételben, méghozzá 100-150 darab. Megszórjuk pírított zsemlyemorzsával, vagy pedig darált mákkal. Isteni finom! Mindenki kedvence, főleg a gyerekeké.


Nem kell nagymamának lenni egy jó gombóc készítéséhez, a lányaim is tudják. Semmivel sem nehezebb, mint megírni egy blogbejegyzést. Arra figyeljünk, hogy lisztes sárgakrumpliból készítsük, mert a keményebb nem jó hozzá.

Egy tippet találtam a neten "Duchess of Pepper" írta egy hozzászólásban.

A héjában főtt burgonyához egy remek tipp, én is nemrég hallottam, kipróbáltam, és valami zseniálisan működik: a még forró burgonyát hidegvíz alá tartod pár pillanatig, egy éles késsel körbemetszed a derekát, de csak a héjat vágod át, majd a két végét két kezedbe fogva, ellentétes irányba csavarsz egyet, és a két fél héj, mint két kupak, egyszerűen lecsusszan a krumpliról. Nincs nyesegetés, nincs forrókrumpli dobálás. :)

Próbáld ki Te is! Ha pedig szilvásgombócot is készítesz, oszd meg velem, hogy sikerült! Kiváncsian várom.

A Padláson is találtam Szilvásgombócot, hallgasd meg, egy szép élményben lesz részed!


Tetszik